Moltes són les consultes rebudes a l'OMIC de Borriana sobre què s'ha de fer en el supòsit que un venedor haja visitat el nostre domicili dient-nos que venia en representació d'una determinada empresa amb la qual tenim contractats uns serveis com la llum o el gas i posteriorment ens hem adonat que hem estat enganyats i hem signat un contracte amb una altra empresa diferent.

 

ASPECTES QUE CAL TENIR EN COMPTE SI CANVIEU DE COMERCIALITZADORA

- Llegiu i reviseu el contracte.

Poseu especial atenció en:

- La duració del contracte i termini per a l'avís de rescissió.

- Penalització en el supòsit que us doneu de baixa de forma anticipada.

- Estan tots els costos inclosos en l'oferta?

- Reviseu si el contracte de subministrament porta annex un contracte d'assegurança.

CONTRACTACIÓ A DOMICILI:

Si decidiu acceptar un contracte d'una comercialitzadora d'un venedor a domicili, tant l'oferta com el contracte han de figurar per escrit i en exemplar duplicat, ha d'indicar la data i deixar un espai per a la signatura del consumidor.

Una vegada signat el contracte, el venedor ha d'entregar al consumidor un exemplar amb el document de revocació (que serveix per a desfer l'acord).

Si opteu per cancel·lar el contracte, us recomanem fer-ho a través de telegrama, burofax o carta certificada a la comercialitzadora, al estil del següent formulari.

Aquest termini, que era de 7 dies, ha passat a poder realitzar-se en el termini de 14 dies naturals per a desistir després de la signatura del contracte i no cal al·legar cap causa.

Si el contracte signat no respecta aquestes condicions o no compleix els requisits de la possible revocació, el consumidor pot fer-lo anul·lar.

Finalment si l'empresari no ha informat el consumidor que té la possibilitat de desistir del contracte o no li facilita el document de desistiment, aquest termini de 14 dies naturals s'amplia a 12 mesos.

Nota. A l'OMIC de Borriana tenim a la vostra disposició formularis perquè pugueu exercir el vostre dret de desistiment.