Noticies de Consum

RECOMANACIONS DE CONSUM PER A LA TORNADA A ESCOLA. LLIBRES DE TEXT

La tornada a les escoles suposa un gran desemborsament econòmic per a les famílies, ja que és un moment en què es realitzen moltes compres (llibres de text, roba, calçat, material escolar...). Per això és molt important conéixer els drets amb què comptem per a apostar per un consum responsable i sostenible, qüestió en què sempre us orientaran millor en el magnífic comerç local borrianenc.

DRETS DELS PASSATGERS D'AVIÓ

Els drets dels passatgers s'apliquen a total cancel·lació, overbooking o retard que impedisca embarcar. Si deneguen l'embarcament perquè hi ha overbooking o cancel·len el vol, teniu dret a triar entre: El reemborsament de l'import del bitllet o El transport a la vostra destinació final. 

SERVEIS D'HOSTALERIA

Es consideren establiments d'hostaleria tots aquells establiments públics dedicats a donar servei d'allotjament, restauració, begudes o serveis d'oci com ara hotels, hostals, pensions, restaurants, cafeteries, pubs, bars... 

VIATGES COMBINATS

L'organitzador/a d'un viatge combinat ha de posar a la disposició de la seua clientela un programa o fullet informatiu que reculla la informació següent:

DRETS DELS PASSATGERS D'AVIÓ

Els drets dels passatgers s'apliquen a tota cancel·lació, overbooking o retard que impedisca embarcar.

ELS MEUS DRETS COM A CONSUMIDOR

Moltes són les consultes rebudes a l'OMIC de Borriana sobre què s'ha de fer en el supòsit que un venedor haja visitat el nostre domicili dient-nos que venia en representació d'una determinada empresa amb la qual tenim contractats uns serveis com la llum o el gas i posteriorment ens hem adonat que hem estat enganyats i hem signat un contracte amb una altra empresa diferent.

RECLAMACIÓ EXTRAJUDICIAL DE LES CLÀUSULES SÒL

Després de la Sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, de 21 de desembre de 2016, sobre les clàusules sòl, i a fi d'evitar nombroses demandes judicials, el RDL 1/2017, de 20 de gener, estableix una via senzilla, ordenada i gratuïta per a la persona consumidora.

Taller gratuït "Reclama els teus drets en consum: mediació i arbitratge"

El proper 10 de novembre, a les 18h, a la Cambra Agrària de Borriana, tindrem un taller gratuït de la associació ADICAE, especialitzada en la protecció, formació i informació dels drets dels consumidors.

Que són els fulls de reclamacions i com funcionen?

Si vosté és una persona consumidora o usuària que considera que una empresa o professional ha vulnerat els seus drets, pot presentar una reclamació per mig dels models oficials que possa a la seua disposició la Generalitat Valenciana.